Branding prin reteaua de display Google AdWords

 

Tipuri de anunturi online

Ai decis sa iti faci un site, fie el de prezentare sau magazin online, iar acum vrei sa fie vizibil si sa il plasezi in calea posibilului client.

Totusi, cum poti ajunge la consumatorii tai oriunde s-ar afla si cum ii poti intampina atunci cand au o problema la care tu ai putea avea solutia?

Printre posibilele metode de promovare a produselor comercializate se intalnesc si anunturile online. Cu ajutorul lor fie incerci sa starnesti interesul posibililor clienti, fie raspunzi atunci cand manifesta un interes direct prin cautare fata de produsele tale.

In functie de obiectivele stabilite (branding sau vanzari) poti apela la urmatoarele tipuri de anunturi online.

Anunturi postate in diverse site-uri de anunturi

Pentru a te promova prin intermediul site-urilor de anunturi nu este necesara detinerea unui site. Este suficient sa compui un anunt atractiv si descriptiv pentru ceea ce oferi, sa adaugi imagini, detalii tehnice, metoda de livrare, plata si alte aspecte ce pot influenta decizia de cumparare a clientului.

Site-urile de anunturi pot fi unele generale sau de nisa (de exemplu imobiliare, auto etc.), afisarea anunturilor putand fi gratuita sau platita. In unele site-uri exista atat anunturi platite, cat si gratuite, cu mentiunea ca cele platite (numite uneori premium, speciale, promovate) sunt plasate inaintea celor gratuite sau/si in prima pagina si sunt evidentiate prin culori diferite de anunturile gratuite. Ele au avantajul de a fi mai usor de observat de posibilii clienti.

In cazul mai sus mentinat, utilizatorii sunt cei ce cauta activ un produs. Desi astfel de anunturi au vizibilitate redusa, pot fi utile daca site-urile respective sunt cunoscute si accesate de cei interesati si dornici sa gaseasca un produs care sa le satisfaca nevoia.

Anunturi postate in motoarele de cautare

Atunci cand ai un site, trebuie adus in prima pagina a motoarelor de cautare pentru a putea fi gasit rapid de cei intersati. De exemplu, anunturile Google sunt anunturi platite, ce apar inainte si dupa rezultatele naturale. Anunturile aflate deasupra si inaintea rezultatelor naturale au in dreptul lor o iconita portocalie , astfel incat sa poata iesi in evidenta. Conform noilor standarde Google Adwords, la o simpla cautare pe Google vor fi afisate 4 anunturi deasupra rezultatelor organice si 3 anunturi sub rezultatele organice.

google ads

Astfel de anunturi sunt plasate prin sistemul Google AdWords, iar tipul de campanie folosit este campania Google AdWords in Reteaua de Cautare.

Utilizatorul isi manifesta interesul fata de ceea ce vinzi prin cautarea activa efectuata in motorul de cautare, iar anuntul tau trebuie sa ii rezolve problema. Plata se face doar cand cineva da clic pe anunt, iar tu ai control complet a tot ceea ce inseamna buget alocat, perioada din zi in care sa fie afisate anunturile, locatie, limba etc.

O campanie prin Google AdWords este cea mai buna solutie atunci cand doresti sa ai rezultate rapide ce pot fi masurate si monitorizate.

Anunturi postate in site-uri de socializare

Pe langa postarile gratuite pe pagina de companie a afacerii tale, postari afisate doar persoanelor ce te urmaresc, mai poti afisa anunturi platite si altor persoane din retelele de socializare in functie de multe aspecte ce te ajuta sa iti segmentezi audienta.

In Facebook (prin sistemul Facebook Ads) poti afisa anunturi publicitare in functie de interesele pe care le au utilizatorii (sunt interesati de un anumit brand, de o anumita activitate, urmeaza sa isi sarbatoreasca ziua de nastere, le plac calatoriile etc.), in functie de locatia declarata, de varsta, sex, de tipul relatiei in care se afla (de exemplu, poti afisa reclame cu rochii de mireasa femeilor logodite), de scoala absolvita si chiar de meseria practicata.

In LinkedIn, pe de alta parte, iti poti afisa anunturile in functie de locatie, varsta, sex, de compania la care lucreaza utilizatorul, de domeniul de activitate, de marimea companiei, dupa functia detinuta si chiar de vechimea in job, dupa institutia de invatamant absolvita. Principalul avantaj al LinkedIn este ca, fiind o retea de profesionisti, anunturile tale online pot fi directionate catre persoane cu functii de decizie, benefic in special pe piata business to business.

Anunturi postate in diverse site-uri ce servesc bannere si anunturi de tip text

Exista multe site-uri ce accepta difuzarea de anunturi publicitare, fie ele comparatoare de preturi, site-uri de anunturi, site-uri de nisa, bloguri, forumuri, site-uri de stiri etc.

Un exemplu prin care poti ajunge pe astfel de site-uri este folosirea unei campanii Google AdWords in Reteaua de Display.

Practic un utilizator de cont AdWords creeaza un anunt pe care apoi sistemul il plaseaza in astfel de site-uri. Prin Reteaua de Display (Google Display Network) poti ajunge la peste 80% din publicul de pe mapamond.

Folosind o astfel de campanie ai posibilitatea sa afisezi atat anunturi de tip text, cat si anunturi de tip banner. Avantajul bannerelor in reteaua de Display consta in faptul ca acestea capteaza atentia mai usor decat anunturile de tip text, putand fi si animate.

Reclamele nu sunt afisate intamplator, ci in functie de locatia utilizatorului, de varsta, sex, de continutul paginii pe care se afiseaza, de subiectul respectivei pagini, de interesele manifestate de utilizatori (potentialii clienti pot fi interesati de cumparaturi, de moda, de un anumit sport). De asemenea, poti afisa anunturi diferite celor ce au mai vizitat site-ul (prin campanii de remarketing prin Google AdWords) sau poti alege exact site-urile pe care vrei sa iti afisezi bannerele.

Daca esti interesat de construirea si implementarea unei strategii de promovare prin anunturi online care sa iti aduca rezultate contacteaza acum specialistii SEMsphere!

 

Solicita o oferta

Campurile marcate cu * sunt obligatorii

Contacteaza-ne direct la 031-805.42.55 sau Solicita oferta