Branding prin reteaua de display Google AdWords

 

Intrebari frecvente Google AdWords

Apasati pe intrebarea care va intereseaza pentru a vedea raspunsul la aceasta.

1. Pot difuza reclame pe YouTube?

Google AdWords ne ofera posibilitatea de a targeta reclame pe YouTube. Trebuie doar sa creionam caracteristicile potentialului client (varsta, sex, interese etc.) si sa cream un anunt. Alegerea YouTube ca destinatie de plasare va face ca reclamele noastre sa fie prezente in al doilea cel mai mare motor de cautare din lume.

2. Pot ajunge din nou la utilizatorii ce mi-au vizitat site-ul?

Daca cineva ne-a vizitat site-ul inseamna ca este interesat de ceea ce i-am putea oferi. De ce sa nu profitam de acest lucru si sa incercam sa il determinam sa revina sa termine ce a inceput? Cu ajutorul remarketingului putem face acest lucru. Toti vizitatorii site-ului nostru pot fi urmariti de reclamele noastre pana ajung sa efectueze actiunea dorita. Mai multe detalii gasesti aici.

3. Pot obtine un voucher de reducere?

Oferim cupoane AdWords gratuit. Cupoanele de reducere pot fi obtinute de clientii noi ce inca nu au deschis un cont AdWords sau care l-au deschis si nu este mai vechi de 14 zile. Trebuie doar sa acumulezi cheltuieli cu difuzarea reclamelor de 50 RON si creditul promotional se activeaza in maxim 5 zile. Mai multe detalii despre conditii si utilizare gasesti aici.

4. Am deja un voucher AdWords valabil, cand este luat in calcul?

Pot introduce voucherul AdWords daca anunturile mele deja au rulat si au acumulat costuri?

Voucherul AdWords poate fi introdus oricand in decursul celor 14 zile de la crearea contului, indiferent daca aveti o campanie care a acumulat costuri (anunturile s-au afisat, campania a fost pornita) sau o campanie care nu a rulat niciodata.

Ce se intampla daca am introdus voucherul dupa ce am consumat X RON?

Sa presupunem ca anunturile dumneavoastra au rulat inainte de introducerea codului promotional si au acumulat costuri de 10 RON. Daca veti introduce in acest moment cuponul, cei 10 RON nu vor fi luati in calcul pentru activarea creditului. In concluzie, pe langa cei 10 RON va trebui sa consumati inca 50 RON.

Din ce moment se vor lua in calcul cei 50 RON consumati pentru activarea creditului promotional?

Pentru activarea voucherului va trebui sa consumati 50 lei din momentul introducerii lui in cont. Costurile acumulate anterior nu vor fi luate in calcul.

5. Poate fi afisat numarul de telefon in anuntul sponsorizat?

Prin intermediul extensiilor de anunturi poate fi setata afisarea unui numar de telefon, putandu-se alege inclusiv zilele in care sa apara si intervalul orar.

6. Imi pot afisa adresa magazinului in anuntul sponsorizat?

Prin intermediul extensiilor de anunturi pot fi setate extensii de locatie. In cazul in care detineti mai multe locatii fizice se va afisa locatia cea mai apropiata utilizatorului.

7. Pot fi adaugate in anunt mai multe linkuri din site-ul meu?

Prin intermediul extensiilor de anunturi pot fi setate mai multe sitelinkuri. Conditia pentru afisare este prezenta reclamelor in primele 3 pozitii.

8. Cum functioneaza sistemul Pay Per Click Google AdWords?

In momentul in care cineva cauta un cuvant/ fraza pe Google, primeste o serie de rezultate. Acest cuvant/ fraza poate declansa anuntul dumneavoastra, anunt ce va aparea deasupra sau in dreapta rezultatelor organice (gratuite). Aceasta afisare nu se taxeaza, dumneavoastra veti plati doar daca utilizatorul da click pe anunt.

9. Ce trebuie sa fac pentru a incepe o campanie?

Pentru a incepe campania trebuie sa urmam pasii prezentati mai jos:

  1. ne puteti contacta fie telefonic, fie prin intermediul formularului de contact de pe site,
  2. dupa stabilirea unor date legate de ce anume doriti sa promovati, veti primi un chestionar ce ne va ajuta sa intelegem detaliile referitoare la viitoarea dumneavoastra campanie,
  3. vom analiza informatiile si va vom transmite recomandarea noastra,
  4. vom efectua formalitatile (factura si contract de colaborare),
  5. campania AdWords va fi activata.

10. Cum se realizeaza facturarea?

Marea majoritate a utilizatorilor utilizeaza AdWords in scopuri comerciale. Utilizarea AdWords in scopuri comerciale semnifica faptul ca doriti sa obtineti un avantaj economic promovand bunuri sau servicii. Pentru conturile AdWords cu adrese comerciale din Uniunea Europeana (deci si din Romania) se percepe Taxa pe valoarea adaugata (TVA). Facturarea se va efectua de catre Google Ireland Ltd. (numar TVA: IE 6388047V). Conform legilor Uniunii Europene pentru orice operatiune de achizitie/vanzare intracomunitara de bunuri sau servicii este obligatorie inscrierierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) inainte de efectuarea operatiunii.
Daca nu doriti sa va bateti capul cu acest subiect puteti alege:

  • fie ca FivePlus Solutions sa intermedieze acest serviciu (sa facturam catre dumneavoastra, iar noi sa fim facturati de Google)
  • fie sa platiti serviciile de publicitate din buzunar neimplicand firma in aceasta operatiune.

Daca sunteti persoana juridica si vreti sa primiti factura direct de la Google iata ce trebuie sa stiti: http://www.faracontabilitate.ro/utile/ce-trebuie-sa-sti-inainte-de-a-deschide-un-cont-in-google-adwords/#axzz2Qjh4SCpW

11. Cum platim/cat costa?

Cu AdWords platiti doar rezultatele. Google AdWords functioneaza in sistemul Pay Per Click, practic sunt platite doar clickurile pe care le dau utilizatorii pe anuntul dumneavoastra. De altfel, daca scopul este ca reclama sa fie afisata unui numar foarte mare de utilizatori pentru a va face cunoscut brandul/ compania puteti plati la mia de afisari.

12. Cine si cum stabileste costul unui click?

Anuntul dumneavoastra va participa la o licitatie in cadrul sistemului Google AdWords, in urma caruia se va stabili automat un Cost per Click. In cadrul licitatiei se tine cont de un scor de calitate calculat de sistem, de costul per click maxim setat de dumneavoastra, dar si de anunturile tuturor celorlalti participanti/concurenti din domeniul respectiv de activitate. Acolo unde concurenta este scazuta si costurile per click vor fi mai mici.

13. Ce buget sa aloc campaniei pe AdWords?

In functie de rezultatele asteptate si nevoile de comunicare ale fiecarei campanii, bugetul poate varia. Dumneavoastra alegeti bugetul, iar noi il vom utiliza eficient. Pentru inceput campania trebuie sa ruleze o perioada pentru a vedea anumite statistici, dupa care va fi optimizata in functie de asteptari.

14. Ce actiuni vor fi intreprinse de FivePlus pentru a realiza o campanie eficienta?

Pentru promovarea business-ului dumneavoastra prin Google AdWords vom demara urmatoarele:

  • analizarea site-ului,
  • analizarea concurentilor,
  • crearea si activarea contului de AdWords,
  • realizarea campaniei,
  • analiza evolutiei campaniei si optimizarea acesteia,
  • raportarea catre client a actiunilor intreprinse si a rezultatelor obtinute.

15. Cum voi urmari campania si rezultatele sale?

In site-ul dumneavoastra va fi introdus un cod de conversie ce va monitoriza actiunile facute de utilizatori. Rezultatele campaniei vor fi analizate de specialistii nostri care vor optimiza campania. De asemenea, campania va fi monitorizata chiar de dumneavoastra. Saptamanal sau oricand solicitati veti primi rapoarte detaliate cu privire la evolutia acesteia, rapoarte ce contin date referitoare la costul per click, numarul de utilizatori ce au accesat site-ul prin intermediul anunturilor promovate, numarul achizitiilor realizate de acestia, costul total si alte date care v-ar putea interesa. In cazul in care scopul campaniei este cresterea numarului de vanzari, iar siteul nu permite monitorizare (vanzarile nu se vor realiza online) efectele campaniei AdWords vor fi vazute in cresterea numarului de comenzi telefonice.

16. Care va fi durata unei campanii?

Durata campaniei va fi stabilita impreuna cu dumneavoastra, in functie de asteptari si nevoi. Recomandam o durata minima de 30 de zile in care sa ruleze campania pentru a evalua corect rezultatele.

17. Ce reprezinta bugetul zilnic?

Bugetul zilnic va fi ales de dumneavoastra si reprezinta suma maxima pe care sunteti dispus sa o alocati pentru o zi de campanie. Reprezinta, de altfel, suma care se va consuma doar daca utilizatorii dau click pe anunturile dumneavoastra.
In functie de bugetul pe care sunteti dispus sa il alocati intregii campanii puteti calcula bugetul zilnic ca fiind suma totala alocata campaniei impartita la numarul de zile in care va rula campania.

18. Care sunt consecintele epuizarii bugetului zilnic inainte de incheierea zilei?

Atunci cand bugetul dumneavoastra zilnic se apropie de limita, sistemul va restrictiona anunturile, astfel ca potentialii vizitatori nu mai gasesc anunturile dumneavoastra in ziua respectiva.
Recomandarea noastra este ca bugetul zilnic sa fie stabilit astfel incat sa nu se rateze un numar mare de potentiali clienti.

19. Ce consecinte are neconsumarea integrala a bugetului zilnic?

Scopul unei campanii AdWords nu este de a consuma bugetul, ci de a atinge obiectivele setate inainte de a porni campania. Bugetul zilnic este doar o limita setata pentru ca sistemul AdWords sa stie maximul pe care suntem dispusi sa il alocam intr-o zi. Pentru ca Google taxeaza doar clicurile primite, este posibil ca in anumite zile sa avem mai putine cautari si implicit clicuri, lucru ce va conduce la consumare partiala a bugetului. Asta inseamna ca il putem utiliza in alte zile cand exista cautari mai numeroase.

20. Cine va realiza/compune anunturile?

Specialistii FivePlus Solutions vor realiza anunturile din campanie. La inceputul colaborarii noastre veti primi un chestionar in care veti introduce informatiile ce ne sunt necesare pentru a intelege obiectivele campaniei si ne vor ajuta la compunerea unor anunturi relevante.
Toate anunturile vor respecta rigorile de editare recomandate de Google.

21. De ce exista anunturi care apar in stanga sus si altele in dreapta?

Anunturile dumneavoastra vor participa la o licitatie de fiecare data cand cineva cauta un cuvant/fraza care ar putea declansa afisarea anunturilor. In cadrul acestei licitatii sistemul va decide pozitia pe care o va ocupa un anunt in comparatie cu competitorii, tinand cont de costul per click pe care sunteti dispus sa il platiti si de un scor de calitate calculat. Pozitiile superioare, respectiv pozitiile din stanga, implica costuri per click mai ridicate decat restul pozitiilor.

22. Pot solicita efectuarea de modificari in campanie?

Bineinteles! Nu ezitati sa ne comunicati idei de imbunatatire a campaniei! In cazul in care aveti propuneri, le vom analiza impreuna si vom decide daca sunt optime.

23. Cum interpretez raportul primit?

Datele de interes maxim din rapoarte includ informatiile:

  • Clicks: numarul de clickuri date de utilizatori pe anunturile dumneavoastra.
  • Impressions: numarul de afisari al reclamei pe pagina Google.
  • CTR (Click Through Rate): raportul dintre clickuri si impresii, adica procentul de utilizatori care au vazut anuntul si au dat click pe el.
  • Avg. CPC: costul pe click mediu
  • Cost: costul total
  • Avg. Position: pozitia medie de afisare a anunturilor (1 pozitia din stanga sus, 11 ultima pozitie din dreapta)
  • Conversions (1 per click): actiuni realizate de clienti pe site-ul dumneavoastra, care au valoare pentru afacere, cum ar fi o achizitie. Aceste actiuni poarta numele de conversii deoarece clickurile clientilor sunt transformate sau convertite in profit.
  • Cost/conversion (1 per click): cat a costat fiecare vizitator care s-a transformat in client.
  • Conv. Rate (1 per click): numar de conversii raportat la numar de clickuri, adica vizitatorii site-ului care s-au transformat in cumparatori.

24. De ce nu primesc apeluri/ comenzi de la vizitatorii site-ului?

Printre motivele vizitatorilor de a nu achizitiona de pe site-ul dumneavoastra pot fi urmatoarele:

  • Continutul site-ului fie nu este structurat corespunzator, iar clientii nu gasesc informatiile necesare (pagina de contact nu este vizibila, produsul cautat nu poate fi gasit sau trebuie parcurse mai multe pagini pana la a-l accesa), fie site-ul dumneavoastra este incarcat cu foarte multe date pe care vizitatorii nu au timp sau rabdare sa le parcurga.
  • Designul site-ului este un alt punct important. Ambalajul vinde produsul, astfel ca, este bine de stiut ca vizitatorii sunt impresionati la primul contact cu site-ul dumneavoastra in primul rand de design.

25. De ce promovarea unor produse/servicii costa mai mult decat promovarea altora?

Competitia este diferita pentru diverse categorii de produse. Acolo unde competitia este mai ridicata si costul per click va fi mai ridicat pentru a ajunge in primele pozitii.

26. Cand incep sa vad rezultate?

Rezultatele pot fi vazute inca din prima zi de campanie. Va creste traficul pe site si vor incepe sa apara comenzi si cereri de oferta. Dumneavoastra, tot din prima zi puteti primi informatii legate de numarul de afisari al reclamei, de numarul de vizitatori sau de cumparatori.

27. De ce uneori nu apar pe prima pagina, iar alteori apar?

Sistemul tine cont de bugetul zilnic stabilit, astfel ca anuntul nu va fi afisat de fiecare data. Daca anuntul ar fi afisat de fiecare data cand exista o cautare relevanta s-ar depasi bugetul pentru ziua respectiva.

28. De ce anuntul meu nu apare pe prima pozitie?

Sistemul AdWords functioneaza avand la baza licitatia. Pozitia anuntului dumneavoastra se va calcula tinand cont de costul pe click maxim pe care il vom seta (cost per click maxim reprezinta suma ce nu va fi depasita in cazul in care o persoana da click pe anunt) si un scor de calitate calculat de sistem, scor ce depinde printre alti factori de pagina unde vor fi directionati utilizatorii in momentul accesarii reclamei, de istoricul contului, relevanta anuntului. Vom testa afisarea pe diverse pozitii si vom determina care este cea mai avantajoasa pentru businessul dumneavoastra, folosind eficient bugetul alocat.

29. Ce reprezinta Google Display Network?

Google Display Network este reprezentata de toate site-urile partenere Google pe care dumneavoastra puteti plasa anunturi prin intermediul sistemului AdWords. Destinatiile de plasare sunt locatii din Reteaua de display Google in care pot aparea anunturile dvs. O destinatie de plasare gestionata poate fi reprezentata de:

  • un intreg site
  • aplicatie
  • anumite pagini de pe un site
  • unitate de anunturi individuala pe care ati ales-o special pentru a va afisa anuntul

30. Care este modul de selectare a plasamentelor pe reteaua de Display?

Exista urmatoarele variante de plasare:

  • automata, contextuala in functie de continutul site-urilor destinatie
  • plasare manuala, caz in care destinatiile se aleg manual in functie de obiectivele fiecarui client.

31. De ce sa folosim reteaua de Display?

Plasarea anunturilor pe reteaua de Display va poate ajuta in afirmarea brandului. De asemenea, contribuie la cresterea vanzarilor prin prezenta anunturilor dumneavoastra pe site-uri unde gasiti vizitatori interesati de subiectele respectivului site.

32. Cum se taxeaza promovarea prin reteaua de Display?

Exista 3 variante pentru care puteti opta:

  1. Cost per click (CPC): veti plati pentru fiecare click inregistrat de anunturile dumneavoastra.
  2. Cost pe mie de afisari (CPM): veti plati pentru fiecare set de o mie de afisari ale anuntului pe reteaua de Display. Acest tip de licitare este recomandata in cazul in care va axati pe cresterea notorietatii brandului.
  3. Cost pe achizitie (CPA): veti plati pentru fiecare conversie, adica pentru fiecare utilizator care a efectuat o actiune (achizitionarea unui produs, completarea unui formular, abonarea la newsletter etc.) pe site-ul dumneavoastra.

33. Care sunt site-urile unde va fi afisata reclama mea?

Specialistii nostri vor monitoriza plasarea anunturilor, aceasta putand fi facuta inclusiv manual. Adaugarea anumitor destinatii de plasare la grupul de anunturi poate ajuta la un control mai bun asupra paginilor web si aplicatiilor din Reteaua de display care pot afisa anunturile dvs. Daca stiti un site pe care clientii dvs. il acceseaza frecvent, il putem adauga drept destinatie de plasare gestionata.

34. Care sunt avantajele pe reteaua de Display?

Avantajele aduse de publicitatea in reteaua de Display:

  1. pret redus in comparatie cu alte canale de promovare, respectiv televiziune, presa, bannere outdoor etc.
  2. afisarea anunturilor se va face pentru persoane interesate de subiectul pe care il promovati.
  3. existenta unui mare public ce poate fi atins datorita plasarii anunturilor pe siteurile partenere Google ce au trafic ridicat de vizitatori pe site.
  4. il poate influenta pe client in procesul de achizitie
  5. poate fi monitorizat, oferind statistici exacte.
 

Solicita o oferta

Campurile marcate cu * sunt obligatorii

Contacteaza-ne direct la 031-805.42.55 sau Solicita oferta